Tuesday, July 31, 2007

احسن واسوا سنه فى حياتى


تانيه ثانوى لو قعدت اتكلم عليها عمرى كله مش هتكفى كلام عليها بجد كانت يمكن اكتر احداث غريبه وكتيره فى حياتى كلها انا اكيد مش هتكلم عليها بس سواء كانت حلوه او وحشه انا سعيده جدا بالسنه دى رغم ان فى اوقات كنت بلعنها فيها بجد بس دلوقتى بفتكر وابتسم عرفت ناس كتيره اوى ما كنتش عارفاهم قبل كده وكان فى ناس فاهماهم غلط كتير وبتاسفلهم بجد ده غير الهبل والغلطات الفظيعه اللى كنت بقع فيها فعلا كنت لا اطاق فى اوقات كتيره لدرجة انى كنت بستغرب دول مستحمليننى ازاى وسبحان الله اول سنه فى حياتى احب فيها المدرسه لانى قضيت فيها مع اصحابى احلى اوقات واتكلمنا فى كل حاجه واتخانقنا واتصالحنا واتناقشنا وياما ضحكنا مع بعض ووقفنا جنب بعض وواسينا بعض فعلا حسيت ساعتها ويمكن لاول مره اهمية انك تكون مع ناس بتحبهم ويحبوك وتبقوا ايد واحده بجد وانا بحمد ربنا الف مره على اصحابى اللى حواليه دول(منه وشيرى وعبير وريهام ويمنى ونهى) بجد اعز الناس عندى ويارب ما نفترق ابدا شكلى كده بدات برنامج اهداءات وبعد شويه هقول بهدى الاغنيه دى لماما وبابا وجدو وعمتو ما علينا المهم ان احلى لحظه فيها بجد كانت لحظة ما عرفت النتيجه انا ما كنتش بصدق ماما لما كانت بتقوللى ان فرحة حياتى هيه فرحة النتيجه ومسيرى جربها ولما جربتها ولاول مره فى حياتى اعيط من الفرح اللى ما كنتش اعرف معناه بجد واشوف فى عيون ماما وبابا نظرة فرح بالدنيا بحالها اسمع ناس بتهنينى ساهتها بس عرفت معناها وحسيت بالراحه الحقيقيه اللى ما كنتش مقدراها بجد ويارب ربنا يقدرنى واكمل المشوار ده فى تالته واحقق حلمهم وحلمى بجد بس دى كل حاجه بس برده عارفه انى اول ماهبدا تالته هترجع ريما لعادتها القديمه وبرده هلعن الدراسه على اللى بيدرسوا وما بتعلمش
بس
nanny

No comments:

Post a Comment